.

.

donderdag 16 februari 2012

Over Engelen: Engelen zijn bijzonder voor mij, ik werk met ze. Als er in mijn leventje een situatie is, waar ik hulp bij nodig heb, dan roep ik ze aan. Engelen kun je met je zintuigen waarnemen, je ruikt dan plotseling een zachte geur, je hebt een speciale smaak, of je voelt een warme energie om je heen, soms betreden ze onze stoffelijke tijd en zijn ze als wezens zichtbaar. het is moeilijk te beschrijven, en er valt heel veel over Engelen te vertellen. Soms kom je een Engel tegen en weet je achteraf pas dat het een Engel was, denk aan je beschermEngel, en iedereen die een Engel tegenkomt veranderd door deze "ontmoeting". Er word gezegd dat de Engelen 9 rangen kennen: De 5 van Paulus: overheden, machten, krachten, heerschappijen en tronen, samen met de Engelen en AardsEngelen, Cherubijnen en Serafijnen. Onderaan staan de Engelen, die elk voor een iemand zorgen, vervolgens de AartsEngelen zij bekommeren zich om de andere levende wezens. Alle Engelen zijn boodschappers de hogere rangen geven Licht Liefde en Wijsheid naar de lagere rangen door, en geven zo het licht door naar de hele zichtbare en onzichtbare schepping. In dat licht word alles een, deze verlichting word de transfiguratie genoemd. Er is dus veel over te vertellen, en dat zal ik zo af en toe ook doen hier in mijn blog. Vandaag wil ik aandacht geven aan een AartsEngel: Aartsengel Azraël (Hij die God helpt) Taak / Specialiteit: Het begeleiden van de overledenen naar het licht Troosten van de nabestaanden Het begeleiden van het rouwproces Kleur: Crème Edelsteen: Gele Calsiet Energie: Mannelijk Dat ik juist deze kies, zal komen omdat ik vandaag in het verpleeghuis waar ik nogal eens kom, een patiente heb gezien die haar beste vriendin verloren is,(medepatiente, waar ze ècht iedere avond mee zat te scrabbelen) en eenzaam in haar rolstoel op de gang geparkeerd was, zonder troost dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten