.

.

donderdag 8 januari 2015

Over vrijheid van meningsuiting

Laat ik voorop stellen dat ik het echt vreselijk vind wat er gisteren gebeurd is in Parijs. Ik heb de hele dag het nieuws erover gevolgd, ieder heeft zijn mening klaar en iedereen spreekt over vrijheid van meningsuiting, en dat moet er ook zijn, we moeten de vrijheid hebben om onze mening te uiten, maar ik vind we moeten ook respect voor elkaar hebben, respect voor elkaars religie, geloof, en manier van leven.

Ik ben een gelovig mens, ik ben geen kerkganger, maar ik geloof in God, en ik geloof in Jezus Christus, en Zijn Engelen,ik bid voor ik ga slapen, en ik bid voor ik s'morgens opsta. En als ik denk dat het nodig is roep ik Engelen aan voor hulp. Ik loop daar niet mee te koop maar ik verloochen het ook niet, en ik ben er ook niet op uit om zieltjes te winnen.

Sinds gisteren heb ik heel veel cartoons langs zien komen, zowel over Mohammed de Profeet als over Jezus Christus, en ik moet bekennen dat ik het niet prettig vind, die satirische cartoons over Jezus, ik vind het kwetsend, belachelijk makend, mìjn God word belachelijk gemaakt in zo'n cartoon en dat kwetst mijn gevoel best wel. Ik vind zulke cartoons ook niet nodig, wat voegt dat nu toe aan wat dan ook? zo'n cartoonafbeelding is ook geen mening, eerder een provocering in mijn ogen. Ik zag gister ook een stukje uit een show van een cabaretier, hij had een kruisbeeld in handen waar Jezus aanhing..."Mag ik even voorstellen...Jezus, hangjongere van 2000 jaar geleden"...Sorry, maar ik kon er niet om lachen. Ik dacht er aan wat voor lijdensweg Jezus gegaan was voor ie aan dat kruis genageld werd. Waarschijnlijk is de cabaretier atheist en krijg ik dus onder het mom van vrijheid van meningsuiting en "het is ook humor" zijn tja..mening? opgedrongen.

Ieder heeft recht op RESPECT voor zijn geloofsovertuiging, of dat nu Moslims-Islamieten,Katholieken, Hervormden, Boedhisten Joden, Baptisten en Apostolen zijn, we horen de geloofsovertuiging van een ander te respecteren, dat betekent niet dat we er geen mening over mogen hebben, dat mag zeker, maar uit die dan met respect of hou m voor je. We hoeven geen moppen over Joden Moslims of wat dan ook te horen.

Ik geloof òok in KARMA, de daders van de laffe aanslag krijgen hun straf wel, want NIEMAND maar dan ook NIEMAND heeft het recht om het leven van een ander te nemen, en òok die daders horen respect te hebben voor het geloof van een ander, en hun geloof niet willen opdringen aan een ander. Liefde en Respect voor elkaar, dat is wat we nodig hebben in deze wereld.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten